måndag, februari 18, 2008

*Puuh* det var den intervjun!

Usch vad nervös jag var idag innan intervjun på Indiska! Kunde knappt sova i natt, o vaknade med magont :/ Ringde en vän och pratade av mig, fick mkt pepptalk i det samtalet så det gjorde mig klart mkt lugnare.

Intervjun gick bra, vi pratade på, hon om företaget och jag om mig själv och mina erfarenheter... Fick dom vanliga frågorna som "varför dom ska anställa mig", "positiva/negativa egenskaper", "vad förväntar du dig av tjänsten" osv. Gick väl sådär att svara på, fast att jag fått dom frågorna ställda til mig förut. Men hon som intervjuade var jättetrevlig, det är dock ingen som jobbar på Indiska idag, utan hon är distrikt chef uppe i Östersund.

Efter intervjun kunde jag pusta ut. Åt lunch på stan med pepptalk-mannen och berättade hur det hade gått. Han tror dock på mig till 100 %, jag själv säger 50/50... känner mig inte lika positiv tyvärr. Men skulle jag inte få denna tjänst som dekoratör, så söker dom även säljare sa hon. Det skulle vara jättekul det oxå, få vara med att bygga upp butiken från början lixom! Jäjä dom skulle ialf höra av sig inom 1-2 veckor. -Håll tummarna!!!!!


Efter vi hade käkat gick vi in på stadium, jag skulle kolla efter ett underställ. Dom hade jätte mkt REA! Mina ögon zoomade in ett rosa ställ (på junior-avdelningen) "Jippi då blire billgt" , tänkte jag. Mkt riktigt 59 kr/delen, så jag hoxade ett helt ställ för 120 kr =) tjohooo! sen hittade jag en mössa på REAN oxå, måste vara min lyckodag, tänkte jag. Så nu är jag redo att inta backarna i Åre på torsdag! -Se upp i backen, för nu kommer Jansson! *weeeee*

Var och slet i maskiner på gymet idag, fick med mig Påmi oxå :) Även om hon tröttnade fort och drog hem för att hon var såååå hungrig :) men det är jobbigt att vara hungrig, så jag har full förståelse.
Morsan kom förbi ikväll, hon hade varit o handlat =) Jag fick lite godsaker jag med, perfekt sådär efter träningen! *mmm*

__________FILM TIPSET__________


Råttatouille (2008) - Ett animerat äventyr om den ambitiöse franska råttan Remy, som drömmer om att bli en berömd mästerkock. Hans passion för matlagning gör att hela hans familj av misstag förflyttas till Paris kloaker. Ett idealiskt ställe tycker Remy eftersom det ligger under stjärnrestaurangen som ägs av Remys stora förebil, Auguste Gusteau.
Remy hjälper till att skapa en soppa som får fantastiska betyg, vilket leder till stor förvirring i staden.

Min kommentar : Jättemysig animerad film, gillar den starkt. Den har både karisma och humor. Ijuförsej tar den inga ovanliga vändningar, historien följer mönstret. Men inga problem för mig, jag tycker den är underhållande ialf. Men man kanske ska varna dom som har rått-fobi :)

Betyg : 7,5 / 10

Rekomenderar : JA

6 kommentarer:

michael sa...

halla anna! inte visste jag att du borjat komma igang med din blogg! :)

sa du ska ocksa till are?? coolt!! du far val se till att hansis olglas ar fyllt da medans han far sitta i baren och va forkyld da ni dundrar ner i backarna! :( eller forhoppningsvis repar han sig nog ska du se tills ni aker! :)

lol "Råttatouille" - skitbra namn ju. har heter den Ratatouille :)

*haller tummarna for jobbet pa indiska!*

Hansih sa...

Jag säger bara Peak Perfomance dressen var sååå snygg!

En tjej kan få värsta grejjerna för 1.500 kr, medans det för killarna kostar uppemot 5.000 kr!

Jag får överväga ett könsbyte för jag har inte råd att vara man! ;-)

Andipandi sa...

Roger : Jolå vettu, här skrivs det så det ryker ibland :) Inte haft så många besökare hittills, men det hoppas jag att det blir ändring på nu!

YES Åre here I come :) Själv ska jag ha något värmande innanför jackan...så man inte blir sjuk...hehe

Har du sett filmen? tycker jag absolut att du ska göra!!
-Jag håller mina tummar jag oxå :D

Andipandi sa...

-H- : Mmm fy vad snyggt det var alltså! sååå synd man inte är rik :/ Men hade ju redan köpt en snygg dress och det känns som den håller längre i färg o allt :) Provade den igår, och känner mej skitnöjd! 2,5 gick den av på... så inte så billigt ändå.
Du har ju inhandlat massor med dyra saker du, för att du inte orkade vänta på REAN ;)

dempa sa...

haha,. nu vet jag ju varför hansih hade en indisk flagga på sin blogg :D är det en ny butilk i valbo eller?

hoppas du får jobbet, du är verkligen värd ett jobb nu!

Andipandi sa...

dempa : Hihi föll poletten ner nu :) Joo vore himla najs att få jobba där. Nää det är indiska i gävle som byter ägare, så dom ska göra helt nytt där!