onsdag, februari 13, 2008

Det var ett tag sen sist...

Tyvärr har jag inte lyckats att skriva här varje dag. Jag är nog mera lat av mig än vad jag trott!

Men man får vara glad för dom dagar man tar tillfället i akt och skriver, ist för att vajna för dom dagar man inte skriver :)
Jag har kommit igång med träningen, gymmar 2 ggr i veckan minst, och spinner 1 gång, och spelar innebandy 1 gång i veckan (blir dock inte varje vecka). Men jag har köpt mig en innebandyklubba ialf (Zone), dock en begagnad, men den e himla schysst! Fick den till ett bra pris, tror jag ialf...kan ju blivit lurad oxå...men tror inte Gränsen skulle vara så grym :p

Resan till Åre är nu hoxad. Det bär av om en vecka... ska bli sååå skoj !!! Bra jag tränar upp kroppen nu, så det inte kommer som en chock för kroppen då jag ska åka bräda. Kan ju bli en viss skillnad på rörelsemönstret om man säger så :) och det brukar medföra en grym träningsvärk! Så förhoppningsvis så har jag lyckats få lite muskler tills det bär nedför backarna!

Den mesta tiden på dagen går till "film" för mig just nu. Har nog aldrig sett så många filmer på så kort tid förut som jag gjort nu :) Därför tänkte jag att jag skulle blogga lite om vilka filmer jag sett. Det kan ju medföra tips till er därute.
Filmrecentioner ska därför bli en ny grej varje gång jag skriver, precis som "Babe of the day" infaller varje gång jag gör ett nytt inlägg! (ska tillägga att jag varit väldigt dålig på att skriva inlägg) heh...

Här följer en lista på filmer jag gillar, vilket kan ha betydelse för er när jag betygsätter en film.
The notebook, The Holiday, The Prestige, Remember the Titans, Legally Blonde, Tim Burtons Corpse bride, Charlie & the chocolate factory, Coyote ugly, Man on fire, Titanic, Fracture

__________FILM TIPSET__________

Gone Baby Gone (2007) - Ben Affleck debuterar som regisör. En 4 år gammal flicka försvinner och en närstående familjemedlen anlitar privatdetektiven Patrick (spelad av Ben Afflecks bror Casey) för att ta reda på detaljer från lokalbefolkningen som polisen inte lyckas få tag på. Patrick dras in i en härva som är mer komplicerad än vid första anblicken.

Min kommentar : Ett moraliskt dilemma, med koruppta poliser. Gripande och engagerande film. Första halvtimmen kändes seg och trist, men filmen tar oväntade vändningar och blir riktigt bra till slut!
Betyg : 7½ / 10
Rekomenderar : JA



__________BABE OF THE DAY__________

Ryan Gosling







Inga kommentarer: