torsdag, februari 14, 2008

Alla Hjärtans-dag !

Jaha då var den 14 Februari här igen, dagen då alla hjärtan klappar extra mycket! Själv ska jag inte göra något speciellt, bara träna, kanske gå en sväng på stan osv. Imorrn (fredag) däremot så har pappsen, gullig som han är, bjudit ut mig och systeryster på middag På B.A Det ska bli jättetrevligt, ser jag mkt fram emot. Var längesen jag var ut och käkade, beror mkt på att jag inte haft pengar till det.

Usch har jobbig träningsvärk i axlar, bröst o rygg. Körde nämligen det igår på gymet. Blir att träna nederkroppen idag då...

Idag blir det nya recentioner, och eftersom det är Kärlekens dag, så tänkte jag rekomendera några mysiga kärleks filmer! :)

Gaaaah fick precis ett samtal från Indiska :)
Dom vill ha mig på intervju för tjänsten dekoratör/säljare på måndag!!!! Tjohooo -wich me luck!


________FILM TIPSET________

The Notebook (2004) - Berättelsen om de unga älskande Noah och Allie (Ryan Gosling och Rachel Mcadams). Tillsammans får de uppleva en passionerad sommar innan de skiljs åt på grund av klasskillnad och andra världskriget.
Historien om parets starka kärlek berättas decennier senare för en kvinna på ett sjukhem. En kvinna som tas omhand av en man som regelbundet kommer på besök och läser högt för kvinnan ur en mystisk dagbok.

Min kommentar : Helt underbar film, helt klart det bästa romantiska dramat genom tiderna. Söt historia, grymma skådespelare...vad mer kan man begära. Bered er på snyft i stora mängder. Ska tillägga att gårdagens "Babe of the day", är en av huvudrollsinnehavarna. Även känd från "Fracture" 2007.

Betyg : 10 / 10
Rekomenderar : JA


Förtrollad (Enchanted) 2007 - En tecknad prinsessa i dagens New York, där sagornas värld möter verkligheten. Den skönsjungande Giselle planerar bröllop med prinsen, vars styvmor gör allt för att stoppa. Hon knuffar därför ner Giselle i ett hål, vilket gör att hon hamnar i New York. Där fräffar hon på den ensamstående pappan (Patrick Dempsey,från Greys Anatomi). Giselle ställs inför ett val, kanske han är den riktiga prinsen?
Historien fortsätter med roliga stunder och kulturkrockar av den tecknade världen och verkligheten.

Min kommentar : Roligt att se hur annorlunda den tecknade världen verkligen är i jämförelse med våran. Så skönt att se Disney filmer ibland, där man kan drömma sig bort för en stund, för det gör man verkligen. Bitvis väldigt underhållande och charmig. Dock minus för bristande manus. Ett antal frågetecken dök upp.
Betyg : 7 / 10
Rekomenderar : JA

2 kommentarer:

Anonym sa...

alla hjärtans dag är väl inget att fira.

Andipandi sa...

Har jag sagt det dådå ? Men många som gör det... Alla dagar ska vara kärleks dagar tycker jag!