fredag, februari 15, 2008

Äntligen fredag!

Hallå i rutan, så skönt att det äntligen är helg igen! Så mkt kul som ska hända. Idag ska jag först på spinning kl 16.00, sen kl 19.00 är jag o syster bjudna till pappsen, vi ska ut o käka på B.A !

Indiska ringde ju igår, och vill ha mig på intervju på måndag, gaaah vad nervöst! Men skit kul samtidigt :) Hoppas att det börjar släppa lite nu. Väntar på flera andra ansökningar oxå, att dom ska höra av sig. Kanske lyckas jag få ett jobb snart...skulle vara så skönt...har gått utan jobb nu alldeles för länge!

Köpt dyrt frisör shampo idag hos Påmi. Smakar det så kostar det... men själv tycker jag att det är värt det. Håret får sån mkt bättre kvalité. Skulle behöva köpa lite nytt smink oxå, men min inkomst säger stopp tyvärr :/ det är så triiiist så man kan dö, när man inte kan köpa det man vill. Näe ett jobb skulle göra susen.... tänk om man kunde jobba halvtid :) förstå vad lyxigt. Jag får ta o gifta mig rikt, det är ända lösningen *hihi*

Jag har tittat på lite mera filmer, här kommer recentioner på nåra som jag valt ut.

__________FILM TIPSET__________

Juno (2007) - En ovanlig ung kvinna ställs inför en oplanerad graviditet och tar ett ovanligt och udda beslut angående sitt ofödda barn. Filmen handlar om hur det är att växa upp och dom hinder man möter på vägen. Knasiga karaktärer spelade av Ellen Page och Michael Cera.

Min kommentar : Måste börja med att säga att det är en väldigt udda film, med lite mysko karaktärer. Men det är det som gör det hela så bra. Man kan inte låta bli att le åt 16 åriga Juno, när hon öppnar munnen. Kvick och söt dialog. En film av hög kvalitet som är mkt sevärd!
Betyg : 8 / 10
Rekomenderar : JA


Loveactually (2003) - Här vävs flera historier och karaktärer ihop med en gemensam nämnare - kärleken. Vissa av historierna är romantiska och lyckliga, medan andra är sorgliga. Det utspelar sig i London veckorna innan Jul. När Julen väl kommer, har livet för de inblandade förändrats på det mest oväntade sätt.
Om du vågar se dig omkring, kommer du märka att kärleken finns överallt.

Min kommentar : Otroligt mysig och underhållande film. En perfekt romantisk komedi som har allt från gråt till skratt. Hugh Grant gör det han är bäst på, spelar en spjuver. Vill man bli glad och lycklig i själen ska man verkligen se denna film. Den har ett fint budskap och påminner oss om våra nära och kära. Jag citerar "Love actually...is all around"
Betyg : 8 / 10
Rekomenderar : JA


______BABE OF THE DAY______
Emma Bunton


3 kommentarer:

Hansih sa...

Vad kul att du kommit igång med bloggen! Synd att du inte får någon vidare respons bara.

Önskar dig lycka till på intervjuen på måndag! Jag är säker på att du kommer få jobbet! :-)

Hansih sa...

Btw, vad är det för donk som skrivit kommentar till gårdagens inlägg? Den personen kan ju inte må bra eller!

Andipandi sa...

Thnx so much !! Behöver all tur jag kan få :)

Ja det är synd att de är så få som läser o skriver inlägg här, men man kan hoppas att det blir bättre respons framöver. Du kanske vill göra reklam för den på din blog? :)